Friday 12 December 2014

Risiko Penyakit Jika Terlebih Tidur

Hai Assalamualaikum semua..wat pe tu uolsz?Malam ni asmah nk kongsi sikit info pasal tidur.

Siapa yang tidak suka tidur?Tidur bukan je merehatkan badan malah membolehkan fikiran bebas daripada  bebanan kerja dan pelbagai masalaj yg meyerabutkan kepala.Cuba bayangkan kita tak tidur dalam satu hari?Agak agaknya apa yg kan berlaku kan?

Ini antara risiko risiko sekiranya kita terlebih tidur.

DIABETES 
Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa individu yg gemar tidur berlebihan cenderung mendapat kencing manis.Walaupun terdapat kajian yg mengatakan penyakit tersebut adalah penyakit keturunan tetapi sebaliknya biarlah ia dielakkan setelah kita mengetahui puncanya.

PENYAKIT JANTUNG
Berdasarkan kajian yg telah dilakukan,waktu tidur sekitar sembilan hingga 12 jam sehari adalah faktor yang boleh meningkatkan penyakit tersebut.

MUDAH LUPA
Memang betul tidur bagus utk kesihatan dan dapat meningkatkan pembentukan tahap ingatan.
Walau bagimanapun,tidur lebih lapan jam hingga sembilan jam sehari berupaya meninggalkan kesan sebaliknya.Diberitakan bahawa individu yang mengamlakan waktu tidur berlebihan boleh melambatkan fungsi sel sel otak.

KEMURUNGAN
Banyak kajian telah dilakukan mendapati rata rata pesakit yg cenderung menghadapi masalah kemurungan disebabkan tidur lebih lama daripada waktu yg sepatutnya.

SAKIT BELAKANG
Individu yang tidur secara berlebihan berpotensi tinggi untuk kerap mendapat sakit di bahagian belakang berbanding mereka tidur pada waktu yang teratur.

KURANG CANTIK
Para wanita pastinya gerun apabila dikatakan kurang menarik.Manakan tidak,waktu tidur yang berlebihan hanya akan mencatatkan penampilan sekali gus mengurangkan seri wajah sedia ada.Pada masa yang sama,ia juga menganggu kehidupan social sehari hari.

Inilah antara risiko risiko yang yang kita yang mungkin tak kisah ataupun buat tak kisah je kan.
Asmah nk share sikit pasal BIOVELOCITY SLEEPMATE  yang actually asmah guna setiap hari.




BIO VELOCITY SLEEP MATE ...Pelapik tilam ini  dibuat khas utk memenuhi keperluan individu anda.BV SLEEP MATE menolong membetulkan frequency yang tidak harmoni,meneutralkan gelombang berbahaya sambil menguatkan gelombang positive yang membentuk aura yang sihat dalam organisma.Dengan mempengaruhi pengalirang tenaga,kita boleh menyihatkan badan dengan mencapai tahap kesihatan yang sempurna,mengimbangkan dan meningkatkan keseluruhan aktiviti badan dan minda.Selepas menggunakan BV SLEEP MATE apabila anda bangun dari tidur anda akan berasa lebih cergas dan bertenaga.Kalau dalam masa penggunaan panjang,ia memberi manfaat kepada badan di mana ia boleh mengekalkan kesihatan badan.

Bagi asmah yang bekerja waktu syift memang waktu tidur tunggang terbalik,so after using BV SLEEPMATE dah tak jadi masalah lagi.Lepas bangun dari tidur rasa badan lebih cergas dan bila pergi kerja tu tak rasa mengantuk lagi.

                           KEISTIMEWAAN BIOVELOCITY Sleepmate
1;Meningkatkan metabolisme
2;Mengaktifkan fungsi fungsi sel
3; Mengalakkan peredaran darah
4;Meningkatkan pertahanan badan dan memperbaiki sistem imun
5;Menstabilkan emosi,mengurangkan tekanan dan desakan.
6;Meningkatkan tahap medan tenaga.
7;Melegakan kepenatan dan kesakitan badan


Okay asmah share setakat ni dulu ye,nanti asmah share testimoni pula about BVSM.

XOXO
ASMAHISMAIL

No comments:

Post a Comment